www.dekunstvanfotografie.nl

Huidige activiteiten en een kijkje achter de schermen

donderdag 3 september 2015

Foto Review

Na de foto op hout, mocht ik deze keer een review schrijven over een foto op Aluminium.

Ik heb gekozen voor een foto van een zwangerschaps shoot in de studio, De witte achtergrond leek mij mooi op het aluminium. Deze foto is deels zwart-wit en deels in kleur.

De bestelprocedure op www.fotoopaluminium.nl is gemakkelijk en snel. Je kunt kiezen tussen een gladde ondergrond of geborsteld aluminium, waarbij je het aluminium wat meer ziet. 
Deze keer heb ik gekozen voor een gladde ondergrond.
Na de bestelling afgerond te hebben was het afwachten tot de foto binnen zou komen. Binnen 3 dagen kwam het pakketje aan. De verpakking was goed, een combinatie van plastic en karton zorgt ervoor dat je foto goed beschermt is.

Het gedeelte van de foto wat in kleur is is prima, maar het zwart-witte deel heeft een groenige waas. Hierover heb ik contact gehad, en dit is bekend en ontstaat alleen bij zwart-wit foto's. Daarnaast is het beeld wat onscherp, heel anders dan bijvoorbeeld een foto op glanzend metaal, wat ik zelf erg mooi vind. Het idee is leuk, maar ik vind het wat tegenvallen. Ik had een heldere scherpe foto verwacht vanwege de gladde ondergrond die ik gekozen heb. Nu ben ik vooral benieuwd hoe het geborsteld aluminium eruitziet. Dat lijkt me achteraf toch mooier, omdat ietsjes onscherpte daarbij wellicht minder storend is.

Al met al een erg leuk en origineel product, maar wel enkele punten waar je rekening mee moet houden.

Pluspunten:
* Origineel
* Stevig materiaal
* Goed werkende website
* Keuze verschillende behandelingen van het aluminium

Minpunten:
* Redelijk onscherp
* Bij zwart wit ontstaan een groene waas






Met dank aan www.fotoopaluminium.nl
voor het beschikbaar stellen van de foto op hout.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten